عنوان مقاله :

0 تا 100 آموزش طراحی طلا و جواهر با رایانه

طی دهه گذشته تاکنون آموزش طراحی طلا و جواهر با کامپیوتر یا رایانه و رعایت استانداردهای جواهرسازی ، قالب سازی و مخراجکاری همگام با استانداردهای روز دنیا همواره نیاز اصلی طراحان و تولیدکنندگان این صنعت در ایران بوده است و عدم وجود تحصیلات آکادمیک ، کمبود آموزشگاه های تخصصی ف نبوده یک منبع آموزشی استاندارد و موثق از عوامل مهم سرعت پایین پیشرفته آن در کشور بوده است  .

تا قبل از اینکه انسان امکان طراحی طلا و جواهر با رایانه را داشته باشد نحوه ساخت و طراحی یک مدل  به صورت دستی بود که همچنین امروزه نیز طراحی طلا و جواهرات به صورت دستی نیز رایج می باشد . 

طراحی کلاسیک و یا به عبارتی دیگر طراحی دستی همواره به عنوان یک تخصص و هنر مهم در ساخت و تولید زیورآلات نقش بسزایی داشته و دارد در این حوزه همه چیز از یک طرح شروع می‌شود .

 

آموزش طراحی طلا و جواهر با رایانه (1)

 

 

از یک تجسم و خلاقیت است که می توان ابتدا آن را به صورت دقیق و با ابعاد و اندازه مشخص بر روی کاغذ آورد و سپس به دست یک جواهرساز داد تا آن را به یک مدل فیزیکی قابل لمس تبدیل کند . 

شما عزیزان همچنین می توانید دوره های طلا و جواهر سازی به صورت دستی و بر روی کاغذ را از آکادمی ما به صورت پکیج های ویدیویی دریافت کرده و در این زمینه با توجه به تدریس های اساتید مجرب ما بهترین شوید .

امروزه اگر شما توانایی ارائه و ترسیم تجسمات خود را بر روی کاغذ ندارید و یا توانایی ساخت یک مدل با ابزار جواهر سازی را به صورت دستی و سنتی ندارید می توانید با استفاده از رایانه و به صورت مستقیم طرح خود را درون نرم افزار ترسیم و طراحی کرده و سپس با استفاده از دستگاه های تولید ، مدل اولیه آن را بسازید .

در این زمینه مهم این است که بتوانید تخیلات جسمی که از یک مدل جواهرات  دارید را به وسیله یک ابزار ارائه و تبدیل به یک اثر کنید . این ابزار رایانه شما خواهد بود .

همچنین روشن است که داشتن تجربه و توانایی طراحی دستی و یا جواهر سازی کمک زیادی به فراگیری طراحی با رایانه می کند اما همانطور که در بالا به شما گفته شد در دوره های آکادمی تمامی استانداردها و نکات فنی طراحی طلا و جواهرات با رایانه به شما عزیزان ارائه خواهد می شد می‌توانید با مشاهده پکیج ها و شرکت در کلاسها و همچنین تلاش و کوشش خودتان به یک فرد برجسته در این حوزه تبدیل شوید .

 

معرفی نرم افزار طراحی طلا و جواهر با رایانه

 

امروزه طراحی زیورآلات و طراحی طلا و جواهر با رایانه توسط نرم افزار ماتریکس صورت می گیرد  . این نرم افزار در حال حاضر بهترین و قویترین نرم افزار طراحی طلا و جواهر با رایانه در دنیا می باشد . این نرم‌افزار  سه بعدی به عنوان یک پلاگین نرم افزار راینو است که برای طراحی طلا و جواهر ، سفارشی و تخصصی گردیده .

پلاگین ها نرم افزار های جداگانه و کوچکی هستند که برای کاربرد خاصی طراحی و ایجاد می‌شوند و با اضافه شدن آنها به نرم‌افزار اصلی توانایی جدید و تخصصی به آن نرم‌افزار اضافه می‌کنند . از مهمترین دلایل برتری این نرم افزار – ماتریکس – نسبت به نرم افزارهای دیگر می توان به موارد زیر اشاره کرد :

1 | استفاده از نرم افزار راینو به عنوان موتور نرم افزار

2 |  استفاده از پلاگین vray برای رندرینگ و عکسبرداری مجازی از مدل طراحی شده

3 |  وجود طیف وسیع دستورات و ابزارهای جواهر سازی مخارج کاری در این نرم افزار تمام نیازهای یک طراح طلا و جواهر را پاسخ می دهد . با استفاده از بیش از ۱۵۰ ابزار و دستور مختص به طراحی طلا و جواهر که توسط شرکت gemvision طراحی و تولید شده است ، می‌توان انواع چیدمان سنگها و جواهرات و تمام روشها و سبکهای مخراجکاری را به صورت حرفه ای و تخصصی طراحی و اجرا کرد .

 

طراحی طلا و جواهر با رایانه (1)

 

با استفاده از این ابزارها و دستورات علاوه بر اینکه بسیاری از ایراد ها و مشکلات فنی جواهرسازی خود به خود برطرف می شوند ، سرعت طراحی به اندازه بسیار بالایی افزایش می یابد 

در نرم افزار ماتریکس کلیه منوها و دستورات بر اساس اصول طراحی طلا و جواهر و  استانداردهای جواهرسازی و مخراج کاری طبقه بندی شده است .  به طوری که منوها و دستورات مخصوص جواهر سازی ، مخراج کاری و مته گذاری ، فاکتورهای وزن ، سایز  و متریال انواع سنگ ها به صورت کاملا تفکیک شده و تخصصی در منوهای خود طبقه بندی شده‌اند . 

 طراحی طلا و جواهر با رایانه به شما این اجازه را می دهد تا مدل سه بعدی اولیه را با استفاده از دستگاه های پیشرفته سی ان سی و یا پرینترهای سه بعدی ساخته و در اختیار کارفرمایان و مشتری خود قرار دهید .

همچنین به مخاطبین این اجازه را می دهید تا مدل طلا و جواهر سفارشی خود را قبل از ساخت مشاهده کرده و تغییراتی را به لحاظ شکل ، سایز، رنگ و متریال اعمال کنند.

همچنین امکان ارائه عکس مجازی از طلا و جواهر تمام شده ( رندر) قبل از ساخت از دیگر مزایای طراحی زیورآلات به کمک رایانه می باشد که در این صنعت دقت سرعت و کاهش هزینه‌های ساخت و تولید سه فاکتور اصلی و اساسی محسوب می گردد .

 

معرفی برخی اصطلاحات و ابزار های این حوزه :

 

راینو چیست؟ 

 

راینو نرم افزار طراحی سه بعدی عمومی می باشد که برای طراحی محصول ، طراحی خودرو ، طراحی معماری و غیره کاربرد دارد . این نرم افزار در عین سادگی و سبکی بسیار پر قدرت می باشد و همچنین موتور اصلی نرم افزار خواهد بود .

 

طراحی طلا و جواهر با رایانه

 

Vray چیست ؟

 

وی ری ، یکی از بهترین نرم افزارهای رندرینگ می باشد که رندرهای بسیار قوی و با سرعت بسیار بالایی می گیرد .

نکته : در ماتریکس تمامی مواد و متریال های مورد استفاده در رندرینگ طلا و جواهر به صورت کاملا آماده و طبقه‌بندی شده طراحی و تهیه شده و با استفاده از آنها می توان در کمترین زمان عکس های بسیار با کیفیت و طبیعی از مدل سه بعدی آن گرفت .

 

رندرگیری چیست ؟ 

 

به عکسی که با استفاده از کامپیوتر و به صورت مجازی از یک مدل دو یا سه بعدی گرفته می‌شود رندر می گویند . این عکس ارائه تصویری است از مدل طراحی شده نهایی با رنگ ها ، متریال و مواد نهایی . 

 

مزایای اصلی طراحی طلا و جواهر با رایانه 

 

از مزایای اصلی طراحی طلا و جواهر با رایانه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • بالا رفتن سرعت ، دقت و ظرافت در طراحی و از بین بردن محدودیت های طراحی و ساخت به صورت سنتی
  • توانایی کم کردن وزن کار تا پایین ترین حد ممکن
  • افزایش بازدهی و راندمان پرسنل طراحی و تولید
  • تعیین وزن دقیق فلز تعداد و وزن دقیق سنگهای مصرفی
  • توانایی گرفتن عکس مجازی از مدل طراحی شده قبل از صرف هزینه های زیاد برای ساخت مدل
  • قیمت پایین ابزار و تجهیزات لازم برای طراحی با رایانه در مقایسه با روش‌های سنتی
  • کاهش هزینه‌های تولید و امکان محاسبه دقیق قیمت تمام شده

امروزه در تمام دنیا از شرکت های بسیار بزرگ و رده اول دنیا تا تولیدکنندگان کوچک و حتی طراحان خصوصی ، طراحی طلا و جواهر با رایانه  یکی از اصول و راهکارهای اصلی ساخت و تولید می باشد و برای پیشرفت و توانایی رقابت با طراحان و تولیدکنندگان خارجی باید با جدیت و قدرت از این تکنولوژی جدید استفاده کرد . 

 

طراحی طلا و جواهر با رایانه (2)

 

معرفی دوره های طراحی طلا و جواهر با رایانه

 

آکادمی ماتریکس ایران بزرگترین اموزشگاه آموزش طراحی طلا و جواهرات با استفاده از نرم افزار ماتریکس و نرم افزار های مکمل آن می باشد که شما عزیزان میتوانید دوره های مربوط به حوزه طراحی طلا و جواهر با رایانه و به صورت دستی را از آکادمی ما دریافت و مشاهده کرده و پس از پایان این دوره ها مدارک فنی حرفه ای و قابل ترجمه را دریافت کنید و  کسب و کار بزرگی برای خود بسازید . 

همواره آکادمی ما سعی کرده که تمامی مباحث مربوط به این حوزه را به دانشجویان خود ارائه دهد تا آنها بتوانند به افرادی خبره و موفق  در این حوزه تبدیل شوند . 

دوره های آموزش طراحی طلا و جواهر با رایانه و با استفاده از نرم افزار ماتریکس توسط اساتیدی تدریس می شوند که سالیان سال است در این حوزه مشغول به فعالیت هستند و تجربه ها و افتخارات فراوانی در این زمینه کسب کرده اند .

همچنین آکادمی ماتریکس ایران  با در نظر گرفتن شرایط دانشجویان سعی کرده که همه دوره‌های مربوط به این هنر را به صورت های مختلف به  هنرجویان ارائه دهد که دوره ها عبارتند از :

 

پس از پایان دوره ها چه مدارکی دریافت می کنم؟

 

همانطور که در بخش های بالایی خدمت شما عزیزان گفتیم ، پس از مشاهده پکیج ها و یا شرکت در دوره های آموزشی شما عزیزان می توانید با شرکت در آزمون های دریافت مدرک و پس از قبولی در آن ، مدرک های فنی حرفه‌ای معتبری دریافت نمایید .

 همینطور اگر در آینده نیز قصد مهاجرت از ایران را دارید نگران پذیرش مدرک طراحی طلا و جواهرات آکادمی ما نباشید . چرا که این مدرک ها در همه جوامع از اعتبار بالایی برخوردار هستند و شما عزیزان میتوانید با ترجمه این مدارک در کشور های مختلف به فعالیت های خود ادامه دهید .

 

طراحی طلا و جواهر با رایانه (3)

 

بازار کار این رشته چگونه است ؟

 

این حوزه  بازار کار بسیار گسترده‌ای دارد . هنر طراحی طلا و جواهرات با رایانه نه تنها در ایران که خاستگاه هنر و زیبایی های مختلف می باشد بلکه در تمام نقاط جهان نیز مورد استقبال همگان است . 

شما عزیزان پس از مشاهده دوره های آموزش طراحی طلا و جواهر با رایانه  و همچنین پس از گذراندن یک آزمون فنی حرفه ای می توانید به یک فرد برجسته در این حوزه تبدیل شوید .

بنابراین هر جای دنیا که باشید قطعاً از شما و مهارت شما استقبال بی نظیری خواهد شد چراکه حوزه طراحی طلا و جواهر و همچنین حوزه طراحی طلا و جواهر با رایانه در همه جای دنیا نیازمند متقاضیان بسیار زیادی است این یک فرصت بسیار عالی برای هنرجویان و علاقمندان به این زمینه خواهد بود .

در ایران نیز شما می توانید با یادگیری این مهارت در بخش های مختلف مشغول به فعالیت شوید . برای مثال می‌توانید استخدام یک کارگاه طلا و جواهر سازی گردید یا به صورت فریلنسرینگ ، طرح های خود را به صورت پروژه و قراردادی با این کارگاهها به اشتراک بگذارید .

همچنین یکی از پر طرفدار ترین کارهایی که در این زمینه می‌توانید بکنید ، تاسیس یک دفتر طراحی می باشد که می توانید پس از دریافت سفارشات  مختلف از جامعه مشتریان ،  طراحی های مد نظر آنها را طراحی کرده و پس از سپردن آنها به کارگاههای ساخت طلا و جواهر انتظارات آنها را برآورده سازید و درآمد سرشاری را نصیب خود بکنید .

 

چگونه می توانم دوره ها و پکیج های آموزشی را تهیه کنم؟

 

اگر با توجه به تعاریفی که در بخش های بالایی به شما عزیزان ارائه شد ،  مایل هستید که دوره های آموزشی را تهیه و مشاهده کرده و به یک فرد خبره در این زمینه تبدیل شوید به شما تبریک می گوییم .  شما عزیزان میتوانید با توجه به شرایط خود یکی از نحوه های ارائه تدریس را انتخاب کرده و آموزش را فرا بگیرید  .

ولی ما همواره به شما عزیزان توصیه می کنیم که پکیج های ویدیویی آکادمی را تهیه کنید چرا که می توانید بدون هرگونه محدودیت زمانی و مکانی و در آسایش کامل و با هزینه مناسب تر آموزش ببینید و به چیزی که مد نظرتان هست برسید .

 

پس به دنیای بزرگ و زیبای طراحی طلا و جواهر خوش آمدید .

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین می توانید مقاله های بعدی یا قبلی را مطالعه نمایید !

در صورت علاقه مندی به شرکت در جلسه استعداد سنجی رایگان فرم زیر را تکمیل کنید.