عنوان مقاله :

آشنایی کامل با آموزش ساخت طلا و جواهر در سال 2021

🧲 آموزش ساخت طلا و جواهر از جمله مهمترین دوره های آموزشی برای آن دسته از افراد خلاقی است که آینده خود را جهت موفقیت در بازار کار این رشته هنری ترسیم کرده اند.

جواهر سازی را می توان به عنوان نوعی رشته هنری نامگذاری کرد که از این رو، تلفیق دانش و هنر با همدیگر می توانند باعث خلق محصولات ارزشمندی مانند: طلا و جواهر شوند.

این رشته با توجه به استفاده از دانش روز دنیا و بکارگیری انواع تکنیک های جدید در ساخت انواع جواهرات، امکانات و فرصت های زیادی را در اختیار نیروهای جوان کشور جهت اشتغال زایی فراهم کرده است.

از طرفی باید بگوییم که تقاضای زیاد از طرف مشتریان در بازار کار این رشته چه در خارج و چه در داخل کشور باعث شکوفایی و رونق هر چه بیشتر این حرفه می شود و جواهر سازان با ساخت محصولات دست ساز خود و فروش آنها به متقاضیان، می توانند فرصت درآمدزایی را برای خود فراهم کنند و در رشد اقتصادی کشور نقش موثری داشته باشند.

اما سوال مهمی که در اینجا مطرح می شود این است که چطور می توان در شغل جواهر سازی به موفقیت دست یافت و در بازار داخلی خود را در مقایسه با افراد دیگر، بی رقیب ساخت؟

جهت پاسخگویی به این سوال باید بگوییم اول نگاهی به درونتان و ویژگی های شخصیتی خود بیندازید و بررسی نمایید که علاقه و انگیزه شما جهت فعالیت حرفه ای در رشته ساخت طلا و جواهر چقدر است؟

آیا از ویژگی های شخصیتی از جمله: صبور بودن، اراده و پشتکار کافی جهت موفقیت در این رشته برخوردار هستید؟

هدفمان از مجموعه سوالاتی که در جملات بالا ذکر کردیم این است که در کل اشتیاق شما را قبل از شرکت در دوره های آموزش ساخت طلا و جواهر بسنجیم و بررسی نماییم.

در آکادمی ماتریکس ایران شما می توانید دوره های آموزش ساخت طلا و جواهر و طراحی آنرا را تهیه و مشاهده کرده و در زمره ی بهترین ها قرار بگیرید .

دوره های آکادمی ما :

🧲 پکیج ویدیویی

🧲 دوره حضوری

🧲 دوره آنلاین

 

بعد از اینکه اشتیاق شما به عنوان یک هنرجو در این زمینه مشخص شد، مهمترین بخش آموزش که همان کسب مهارت های لازم در رشته جواهر و طلا سازی است، مطرح می شود .

 

آموزش ساخت طلا و جواهر

 

لازمه اصلی جهت موفقیت، به دست آوردن تجارب و مهارت های عملی در کارگاه های موسسات ساخت طلا و جواهر است که از مهمترین اهداف آموزشی این حرفه هنری به شمار می روند.

این نکته مهم را فراموش نکنید که تنها افرادی می توانند در این حرفه هنری موفق شوند که از اراده لازم در این زمینه برخوردار باشند.

بازار کار پس از دوره های آموزش ساخت طلا و جواهر :

 

همانطور که در جملات بالا به آن اشاره کردیم لازمه اصلی جهت فعالیت در هر حرفه هنری، دستیابی به مهارت و تخصص لازم است.

حتی ممکن است سال ها طول بکشد تا تجارب کافی در زمینه حرفه هنری تان و دانش مربوط به آن را کسب نمایید.

اما آن چیزی که همه متخصصان و افراد موفق در این حرفه نسبت به آن اتفاق نظر دارند این است که شرکت در دوره های آموزشی جواهر سازی، مسیر دستیابی به موفقیت و همینطور زمان دسترسی به هدف مورد نظرتان را تسهیل می نماید.

دوره های چند ماهه موسسات معتبر به شما کمک می کنند که طی برنامه ریزی دوره ای بتوانید در زمان کوتاه تری به مجموعه اطلاعات لازم در زمینه آموزش های ساخت طلا و جواهر دست یابید.

 

آموزش ساخت طلا و جواهر

 

مجموعه مفاد آموزشی که در کارگاه های جواهر سازی توسط اساتید به کارآموزان، آموزش داده می شوند به طور کلی به دو دسته اصلی تقسیم بندی می شوند:

  • مفاهیم تئوری جواهر و طلا سازی:

در این دوره شما تمامی مبانی و اصول مقدماتی مربوط به ساخت انواع فلزات را آموزش خواهید دید و با تاریخچه هر کدام از این فلزات گرانبها مانند: طلا، نقره، برنز، پلاتین و… جهت اطلاعات بیشتر، آشنا خواهید شد.

شناخت مبانی تئوری هر حرفه هنری از مهمترین ضروریاتی است که هر کارآموزی جهت موفقیت در شغل مورد نظر باید با آن آشنا شود.

در دوره های آموزشی، یادگیری مفاهیم تئوری و مهارت های عملی لازم و ملزوم یکدیگر هستند و به همین جهت شما هیچ موسسه جواهر سازی در کشور را نمی توانید پیدا کنید که بدون آموزش مبانی تئوری این رشته به سراغ آموزش های عملی آن رود.

 

  • مهارت های عملی و بازاری آموزش ساخت طلا و جواهر:

بعد از اینکه مجموعه اطلاعات لازم را در مورد شناخت انواع فلزات زینتی به دست آوردید، نوبت به آموزش های عملی در کارگاه های ساخت جواهرات می رسد.

در ادامه به مجموعه تجارب و مهارت های عملی که در کارگاه های موسسات به کارآموزان آموزش داده می شوند، اشاره می کنیم:

  • جوشکاری
  • اره کاری
  • ملیله سازی
  • آشنایی با آموزش های زنجیر سازی
  • یادگیری دوره های آموزشی انگشتر سازی
  • یادگیری ساخت حلقه های ست یا تکی (مردانه و زنانه)
  • و …

ما در ذیل تنها به مواردی از مراحل آموزش های عملی این رشته پرداختیم که هر کارآموزی باید در جریان یادگیری این رشته با مهارت های تکنیکی آن آشنا شود .

مسلما یادگیری تجربیات و مهارت های این رشته در طول یک دوره زمانی مشخص امکان پذیر است و شما می توانید در نهایت با مجموعه دانش های عملی رشته ساخت جواهرات قدم به بازار حرفه ای این رشته بگذارید و به آرزوهای خود در شغل مورد نظرتان، جامه عمل بپوشانید.

 

آموزش ساخت طلا و جواهر

 

جمع بندی نهایی:

 

🧲 آموزش ساخت طلا و جواهر یکی از دوره های مهم برای هنرجوهای علاقه مندی است که می خواهند آرزوی خود را در زمینه خود اشتغالی در بازار کار این رشته، عملی سازند.

خوشبختانه این رشته جز رشته های هنری مهم در بازار کار کشور به شمار می رود و بسیاری از افراد با انگیزه توانسته اند که با اشتغال در این حرفه به درآمدهای کلانی دست یابند.

شما بعد از تکمیل و اتمام دوره های آموزشی می توانید با خلاقیت و ایده های خود، محصولی را به عرصه نمایش در بازار کار حرفه ای این رشته بگذارید که از ارزش هنری و قیمتی فراوانی برخوردار باشد.

تنها موردی که جهت موفقیت شما در بازار کار ساخت طلا و جواهر می تواند نقش مهمی ایفا نماید، استفاده از خلاقیت تان در خلق محصولاتی مانند: طلا و جواهر است.

شما در هر رده سنی که باشید می توانید از سرمایه هنری و خلاقیت خود در بازار داخلی و خارجی این رشته هنری جذاب به بهترین نحو ممکن استفاده نمایید تا بتوانید در بازار پر رونق رشته جواهر سازی مشغول به فعالیت شوید.

در آکادمی ماتریکس ایران شما می توانید دوره های آموزش ساخت طلا و جواهر و طراحی آنرا را تهیه و مشاهده کرده و در زمره ی بهترین ها قرار بگیرید .

دوره های آکادمی ما :

🧲 پکیج ویدیویی

🧲 دوره حضوری

🧲 دوره آنلاین

 

بنر دانلود آموزش طراحی جواهرات با نرم افزار ماتریکس

 

همچنین شما عزیزان می توانید با مراجعه به وبسایت آموزشگاه سالار پورایمانی این دوره ها نیز تهیه نمایید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین می توانید مقاله های بعدی یا قبلی را مطالعه نمایید !

در صورت علاقه مندی به شرکت در جلسه استعداد سنجی رایگان فرم زیر را تکمیل کنید.