عنوان مقاله :

آشنایی با بهترین دوره آموزش جواهر سازی دستی

آموزش جواهر سازی دستی و معرفی دوره های آن :

 

🧲 آموزش جواهر سازی دستی یکی از مهمترین دوره های آموزشی است که اگر هر فردی از انگیزه و اشتیاق کافی برای فراگیری تکنیک های آن جهت ساخت طلا و جواهر برخوردار باشد می تواند یک عمر زندگی خود را با فعالیت در بازار کار این رشته کاربردی، بیمه کند.

آموزش جواهر سازی به صورت دستی از دیرباز تا به کنون از اهمیت ویژه ای در میان افراد علاقه مند برخوردار بوده است.

اگر بخواهیم جواهر سازی را در یک جمله معنا کنیم می توان آن را تلفیقی از دانش و خلاقیت در کنار همدیگر دانست.

در این رشته هنری شما یاد خواهید گرفت که چگونه از ایده های ذهنی و خلاقیت تان در زمینه طراحی یک قطعه جواهر گرانبها استفاده کنید و مجموعه تکنیک های مختلف را جهت ساخت یک محصول واقعی و ارزشمند بکار گیرید.

گذراندن دوره های آموزشی رشته جواهر سازی باعث می شود که شما با خلاقیت وجودی و همچنین با ظرافت کاری هنر دستان توانمندتان بتوانید محصولی را خلق نمایید که از ارزش فوق العاده ای برخوردار باشد.

مسلما این رشته علاوه بر جذاب بودن آن می تواند نقش مهمی در اشتغال افراد چه در داخل و چه در خارج از کشور فراهم نماید. شما با یادگیری دوره آموزش جواهر سازی دستی می توانید فضای کسب و کاری بزرگی برای خود خلق کنید .

یادگیری دوره های آموزش جواهر سازی دستی به هیچ عنوان سخت یا پیچیده نیست و تنها کافی است که با اختصاص دوره های زمانی معین و پشتکار فراوان با تمامی نکات ریز مبانی مقدماتی و پیشرفته این رشته در ساخت طلا و جواهر آشنا شوید.

 

 

در آموزشگاه سالار پور ایمانی شما می توانید دوره های آموزش جواهرسازی دستی را تهیه و مشاهده کرده و در زمره ی بهترین ها قرار بگیرید .

🧲 دوره جواهرسازی دستی آموزشگاه پورایمانی 

در آکادمی ماتریکس ایران نیز شما می توانید دوره های آموزش طراحی طلا و جواهرات را تهیه و مشاهده کرده و در زمره ی بهترین ها قرار بگیرید .

دوره های آکادمی ما :

🧲 پکیج ویدیویی

🧲 دوره حضوری

🧲 دوره آنلاین

برای اینکه بخواهید در بازار کار این حرفه به موفقیت برسید باید هنر طلا سازی را بلد باشید و جهت آشنایی با هنر طلا سازی باید تمامی اطلاعات لازم در مورد ویژگی های فلزات قیمتی و ارزشمند را کسب نمایید .

 

آموزش جواهر سازی دستی

 

جهت یادگیری مواردی که در جملات بالا ذکر کردیم باید در دوره های آموزشی موسسات شرکت کنید و با کسب تخصص های لازم جهت اشتغال در بازار جواهر سازی و گرفتن مدرک معتبر، خود را در مقایسه با افراد دیگر در این زمینه بی رقیب سازید.

جهت افزایش آگاهی شما در زمینه شناخت بیشتر رشته جواهر سازی دستی، شما را به ترتیب با دوره های تئوری و عملی آن آشنا می کنیم:

هنرجوها در دوره های تئوری موسسات ساخت جواهرات با مباحث زیر آشنا می شوند :

  • شناخت ابزار و تجهیزات جواهر سازی و چگونگی نحوه استفاده از هر کدام در زمینه تولید یک قطعه جواهر
  • یادگیری تمامی مباحث مربوط به شغل جواهر سازی
  • چگونگی نحوه تشخیص عیارهای مختلف در شغل ساخت طلا و جواهرات
  • آشنایی با مباحث تئوری در مورد چگونگی تولید محصولاتی مانند: طلا و جواهر

مهارت های تکنیکی در دوره های عملی کارگاه های جواهر سازی دستی شامل موارد زیر هستند:

  • آموزش روش ها و فنون مربوط به برشکاری جواهرات
  • آشنایی با نحوه چگونگی فرم دهی فلزات مختلف و قرار دادن قسمت های مختلف در کنار هم
  • یادگیری تمامی فنون مربوط به ساخت جواهرات از جمله: اره کاری، آبکاری، نورد، حدیده کاری، ملیله کاری، جوشکاری و…
  • آشنایی با چگونگی ساخت عملی انواع انگشترهای مردانه و زنانه، زنجیر، گوشواره، دستبند، گردنبند و…

موفقیت با آموزش جواهر سازی به صورت دستی :

 

به طور کلی شرط های موفقیت در رشته جواهر سازی، موارد زیر هستند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

  • آشنایی با مبانی مقدماتی و پیشرفته طراحی جواهرات :

فرقی نمی کند که شما تحت چه عناوین شغلی (طراح جواهرات یا جواهر ساز) تمایل به پیشرفت و فعالیت در بازار کار این رشته هنری را دارید.

یادگیری مبانی و اصول تئوری این رشته را می توان به عنوان پیش زمینه ای دانست که میتواند شما را به تحقق رویاها و آرزوهای خود برساند.

اگر تمایل به شرکت در دوره های آموزش جواهر سازی دستی را دارید، نمی توانید بدون یادگیری اصول تئوری به آموزش مهارت عملی و بازاری ساخت جواهرات روی آورید.

 

آموزش جواهر سازی دستی

 

  • آشنایی با نرم افزارهای متنوع طراحی طلا و جواهر (ماتریکس، راینو و…) :

یک جواهر ساز موفق کسی است که بتواند قبل از ساخت جواهر واقعی، ایده های خلاقانه خود را با نرم افزارهای مختلف، طراحی کند و با همه تکنیک ها و فرآیندهای ترسیم، آشنایی مختصری پیدا کند.

این موضوع را همیشه مد نظر داشته باشید که تسلط کامل شما بر نرم افزارهایی مانند: ماتریکس، راینو و… باعث می شود که در بازار کار حرفه ای این رشته هیچ متخصص و کارشناسی نتواند اشکال تکنیکی از ساخت جواهرات دست ساز شما بگیرد.

به همین دلیل است که می گوییم قبل از شرکت در کلاس های آموزشی ساخت طلا و جواهر نیاز است که در دوره های یادگیری مهارت های کار با نرم افزار در طراحی جواهرات، شرکت نمایید و تجارب بیشتری را در این زمینه کسب نمایید.

  • آشنایی با فنون و نحوه ساخت طلا و جواهر در کارگاه های آموزشی :

مسلما یادگیری تمامی نکات فنی و مهارتی مربوط به این رشته زمان می برد و در یک یا دو ماه نمی توان به تخصص های لازم در این زمینه دست یافت.

شما با یادگیری دوره های آموزشی دو مرحله قبلی که به آن اشاره کردیم، بیشتر از نصف مسیر را می توانید جهت تبدیل شدن به یک جواهر ساز موفق، طی کنید.

در این مرحله کار شما در زمینه یادگیری بسیار آسان تر می شود و می توانید تمامی فنون لازم در مورد چگونگی ساخت جواهرات را کسب نمایید.

از طرفی طول مدت یادگیری دوره های آموزشی ساخت طلا و جواهر برای شما کمتر هم خواهد شد و در نهایت با شرکت در دوره های چند ماهه به اهداف خود نائل می شوید .

 

آموزش جواهر سازی دستی

 

کلام نهایی:

آموزش جواهر سازی دستی از جمله دوره های کاربردی برای آندسته از افراد هنرمندی است که از انگیزه و پشتکار فراوان در زمینه ساخت انواع مختلف جواهرات برخوردار هستند.

ناگفته نماند که این رشته چه در داخل و چه در خارج از کشور، بازار کار داغ و گرمی دارد و تنها می توان با پشت سر گذاشتن دوره های چند ماهه موسسات و کسب اطلاعات کافی در این زمینه به موفقیت های کلانی در حرفه جواهر سازی دست یافت.

جهت تبدیل شدن به یک جواهر ساز موفق نیاز است که با تکنیک و قواعد اصولی در این رشته، آشنایی پیدا کنید و پس از شناخت کافی بازار این رشته و تجربیات لازم، جهت راه اندازی کسب و کار شخصی خود اقدام نمایید .

 

 

در آموزشگاه سالار پور ایمانی شما می توانید دوره های آموزش جواهرسازی دستی را تهیه و مشاهده کرده و در زمره ی بهترین ها قرار بگیرید .

🧲 دوره جواهرسازی دستی آموزشگاه پورایمانی 

در آکادمی ماتریکس ایران نیز شما می توانید دوره های آموزش طراحی طلا و جواهرات را تهیه و مشاهده کرده و در زمره ی بهترین ها قرار بگیرید .

دوره های آکادمی ما :

🧲 پکیج ویدیویی

🧲 دوره حضوری

🧲 دوره آنلاین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین می توانید مقاله های بعدی یا قبلی را مطالعه نمایید !

در صورت علاقه مندی به شرکت در جلسه استعداد سنجی رایگان فرم زیر را تکمیل کنید.