عنوان مقاله :

آموزش ماتریکس و آشنایی با تکنیک های آن در طراحی طلا و جواهر

آموزش ماتریکس از دوره های کاربردی برای هنرجوهای علاقه مندی است که تحقق هدف خود را تنها با شرکت در دوره های آموزشی طراحی جواهرات می بینند.

هم اکنون موسسات زیادی در زمینه طراحی طلا و جواهر در سراسر کشور وجود دارند که مسیر یادگیری این رشته هنری را برای افراد علاقه مند تسهیل کرده است. آکادمی ماتریکس ایران مفتخر است با در اختیار داشتن کارنامه درخشان در جهت پرورش دانشجویان فراوان در این زمینه ، سردمدار همه این موسسات در زمینه آموزش ماتریکس باشد . دوره های این آکادمی به صورت آنلاین ، حضوری و پکیج ویدیویی می باشد .

آشنایی با رشته طراحی کامپیوتری جواهرات:

 

آموزش ماتریکس از جمله دوره های مفید و کاربردی است که طرفداران زیادی میان افراد علاقه مند به این رشته هنری دارد.

طراحی طلا و جواهر پیشینه بسیار کهنی دارد و رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی، روش های جدید و بدیعی برای طراحی زیورآلات به وجود آمده اند که از جمله این روش ها می توان به طراحی کامپیوتری جهت ترسیم یک قطعه جواهر اشاره کرد.

خلاقیت و نوآوری را می توانیم به عنوان پیش زمینه های اصلی موفقیت در این رشته هنری بدانیم.

خلاقیت چیزی نیست که بتوان نقش آن را در رشته طراحی جواهرات نادیده گرفت و انکار کرد.

برای اینکه فردی بخواهد در این رشته مخصوصا در بازار کار آن به موفقیت دوچندانی برسد، علاوه بر برخورداری از قوه خلاقیت به مجموعه مهارت های تخصصی و دانش عملی این رشته نیاز دارد.

خوشبختانه امروزه بازار کار رشته طراحی کامپیوتری نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا، بسیار پر رونق است و تنها کسانی می توانند به عنوان طراح در این رشته هنری به موفقیت دست یابند که از توانایی و مهارت کار کردن با نرم افزارهای مختلف در طراحی جواهرات برخوردار باشند.

یادگیری جز به جز قواعد و تکنیک های اصولی نرم افزارهای معرفی شده در زمینه طراحی طلا و جواهر از مهمترین گام های موفقیت در این رشته به شمار می روند.

شما با یادگیری نرم افزارهای کامپیوتری جهت مدلسازی جواهرات می توانید بیش از نیمی از مسیر موفقیت را طی کنید و مابقی به ویژگی های فردی از جمله: اعتماد به نفس، پشتکار، صبوری و نحوه ارتباط شما با مشتری بستگی دارد که می تواند از شما یک طراح موفق بسازد.

یکی از معروفترین نرم افزارهای در حال حاضر که هر هنرجوی رشته طراحی طلا و جواهر باید آن را یاد بگیرد، نرم افزار ماتریکس است.

 

آموزش ماتریکس و طراحی طلا و جواهر

 

آشنایی با دوره های آموزش ماتریکس

 

یکی از بهترین نرم افزارهای تایید شده جهانی جهت طراحی زیورآلات که با آخرین استانداردهای بروز شده توسط برنامه نویسان طراحی شده و از عملکرد بالایی در میان نرم افزارهای طراحی دیگر برخوردار است، ماتریکس است.

در ادامه شما را با دلایل محبوبیت استفاده از این نرم افزار در مقایسه با نرم افزارهای دیگر جهت طراحی جواهرات آشنا می کنیم.

اما چرا آموزش ماتریکس در طراحی زیورآلات؟

 

اگر شما قصد شرکت در دوره های آموزشی طراحی طلا و جواهر را داشته باشید، متوجه خواهید شد که یادگیری ماتریکس از مهمترین سرفصل های آموزشی دوره های موسسات است.

اما شاید این سوال ذهن شما را درگیر کرده باشد که چرا نرم افزار MATRIX از محبوبیت زیادی در بین اساتید و همچنین هنرجوها جهت طراحی طلا و جواهر برخوردار است؟

برای اینکه به این سوال بتوانیم پاسخ دقیقی بدهیم باید به مجموعه ویژگی های آموزش این نرم افزار محبوب اشاره کنیم:

  1. یادگیری روش های طراحی جواهرات با آخرین متد ثبت شده و بروز دنیا در محیط نرم افزار ماتریکس
  2. شناخت انواع ابزارهای کاربردی ماتریس جهت ترسیم مدل های مختلف گردنبند، دستبند، گوشواره، زنجیر طلا و…
  3. یادگیری چگونگی گرفتن عکس مجازی از طرح آماده شده قبل از تحویل کار به مشتری
  4. چگونگی کار کردن با پلاگین های مختلفی از جمله: T spline ،Clayoo و یادگیری آنها
  5. چگونگی ترسیم طرح های دو بعدی و امکان تبدیل کردن آنها به اشکال سه بعدی
  6. یادگیری دستورات مختلف جهت طراحی جواهرات
  7. یادگیری اشکال متنوع سنگ ها به کمک این نرم افزار

در جملات بالا به طور خلاصه به مجموعه ویژگی های آموزش ماتریکس اشاره کردیم.

اما اگر بخواهیم مهمترین ویژگی های آموزشی این نرم افزار را نام ببریم، می توانیم به سرعت عمل بالای این نرم افزار در مقایسه با نرم افزارهای دیگر و همچنین دقت و ظرافت بالای آن در طراحی طلا و جواهر اشاره کنیم.

این رشته هنری، ظرافت بالایی را در طراحی یک قطعه جواهر می طلبد و شما می توانید با یادگیری مهارت های نرم افزار ماتریکس به این ظرافت خاص جهت ترسیم زیورآلات دست یابید و موفقیت خود را به عنوان یک طراح ماهر در این رشته به اثبات برسانید.

تنها مسیر که بتوانید از یک فرد مبتدی به یک طراح موفق حرفه ای تبدیل شوید، شرکت در دوره های موسسات طراحی طلا و جواهر و یادگیری ماتریکس توسط اساتید با تجربه است.

 

آموزش ماتریکس و طراحی طلا و جواهر

 

ضرورت شرکت در دوره های آموزش ماتریکس

آموزش ماتریکس و نقش آن در بازار کار طراحی طلا و جواهر:

 

همانطور که می دانیم جهت موفقیت در این رشته هنری باید خلاقیت زیادی از خود نشان دهید تا بتوانید یک برند رسمی در حرفه طراحی طلا و جواهر برای خودتان داشته باشید.

حرف اول در این حرفه با خلاقیت است و شما با طرح های ابتکاری و نوین خود می توانید بازار کار این رشته را در دست بگیرید تا بتوانید در برابر سایر رقبای خود، پیروز میدان شوید.

آن کسی می تواند در بازار کار طراحی طلا و جواهر در برابر رقبای خود قد علم کند که توانایی تولید یک طرح با کیفیت و بی نقص را داشته باشد.

اگر چه موفقیت در بازار کار این رشته به عوامل زیادی بستگی دارد اما توانمندی شما در زمینه تولید طرح نوآورانه می تواند مهمترین نقش را در تبدیل شدن شما به یک طراح با تجربه بازی کند و به دلیل همین تجربه های کسب شده می توانید مشتری های ثابت خود را در بازار کار داشته باشید و درآمدهای کلانی را نصیب خود کنید.

در این میان نرم افزار ماتریکس از جمله نرم افزارهای پرکاربرد در زمینه طراحی یک قطعه جواهر بی عیب و نقص به شمار می رود و توصیه افراد متخصص در این رشته برای آن دسته از افراد علاقه مند به طراحی زیورآلات، یادگیری نرم افزار ماتریکس است.

 

آموزش ماتریکس و طراحی طلا و جواهر

 

کلام نهایی:

 

در انتهای مقاله به شما عزیزانی که قصد ورود حرفه ای به بازار کار این رشته را دارید این است که با نرم افزارهای مختلف منتشر شده جهت طراحی زیورآلات آشنا شوید و زمان خالی خود را جهت یادگیری حرفه ای این نرم افزارها اختصاص دهید.

فرقی نمی کند که چه مقدار زمان جهت یادگیری تکنیک ها و آموزش های لازم در این رشته هنری، نیاز دارید.

وقت گذاشتن در این رشته به دلیل بازار کار گسترده آن چه در داخل و چه خارج از کشور از ارزش زیادی برخوردار است و تنها راهی که می توانید اینگونه تجارب را به دست آورید، حضور در دوره های آموزش ماتریکس جهت طراحی زیورآلات در موسسات معتبر است.

منابع:

  1. https://www.gemvision.
  2. com/getting_started_launcher
  3. https://cadmaster.pro/jewelry-modeling/matrix-in-jewelry-modeling/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین می توانید مقاله های بعدی یا قبلی را مطالعه نمایید !

در صورت علاقه مندی به شرکت در جلسه استعداد سنجی رایگان فرم زیر را تکمیل کنید.