عنوان مقاله :

آشنایی با آموزش جواهر سازی و معرفی اهداف دوره

آموزش جواهر سازی یکی از رشته های هنری جذابی است که بسیاری از هنرجوها به وسیله آن می توانند به خود اشتغالی برسند و درآمدهای کلانی را نصیب خود کنند.

این رشته هنری قدمتی بسیار کهن دارد و در گذشته بسیاری از جواهر سازان از استعداد هنری خود در ساخت انواع گسترده تری از محصولات از جمله: ظروف، ابزارآلات، طلا، جواهر و… استفاده می کردند.

امروزه به لطف تکنولوژی و نوآوری، روش های جدیدی جهت ساخت طلا و جواهر به وجود آمده اند که به طلا سازان در زمینه تولید یک قطعه جواهر با کیفیت کمک می کنند.

در آکادمی ماتریکس ایران ، شما عزیزان می توانید همه ی دوره های مربوط به حوزه ی جواهر سازی و طراحی طلا و جواهرات را بگذرانید و در اخر مدرک معتبر دریافت نمایید .

دوره های آکادمی ما :

🧲 پکیج ویدیویی

🧲 دوره حضوری

🧲 دوره آنلاین

شغل جواهر سازی را می توان به عنوان یکی از سودآورترین شغل های دنیا دانست که بسیاری از افراد می توانند از طریق آن به امنیت مالی پایدار و با ثباتی دست پیدا کنند و از طرفی تقاضا برای محصولاتی مانند: طلا و جواهرات به حدی زیاد است که باعث جلب توجه بسیاری از علاقه مندان در زمینه فعالیت در این رشته هنری شده است.

تنها شرطی که شما را در این مسیر به موفقیت می رساند این است که چند ماه وقت بگذارید و تمامی مهارت ها و تجارب مورد نیاز را در زمینه ساخت طلا و جواهر به دست آورید.

به دست آوردن این تجارب و مهارت ها تنها از یک طریق مسیر می شود و شرکت در دوره های آموزشی موسسات طلا و جواهر سازی از مهمترین شرط های لازم در زمینه حرفه ای شدن در شغل مورد نظرتان است.

جهت آشنایی بیشتر در مورد آموزش جواهر سازی و آینده کاری این رشته هنری با ما در ادامه همراه باشید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم:

 

آموزش جواهر سازی

 

معرفی اهداف دوره آموزش جواهر سازی :

 

استعداد هنری و انگیزه شما در زمینه ساخت طلا و جواهر می تواند مهمترین عامل حضور در دوره های آموزشی موسسات باشد.

از مهمترین مزایای شرکت در کلاس های آموزشی این است که شما از پایه با تمامی موارد در زمینه شناخت انواع فلزات قیمتی و نحوه چگونگی استفاده از آنها در ساخت جواهرات آشنا می شوید.

همانطور که می دانیم جواهر ساز کسی است که با همه فلزات گرانبها از جمله: نقره، پلاتین، برنز و… در ساخت طلا و جواهر آشنایی دارد و شناخت ویژگی های هر کدام از آنها در این رشته هنری بسیار ضرورت دارد.

شما در کارگاه های آموزشی با مجموعه مهارت های مختلفی از جمله: برش دادن، چکش کاری، ریخته گری انواع فلزات و…آشنا می شوید.

جهت مشخص شدن اهداف دوره های آموزشی جواهر سازی موسسات باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. شما به عنوان کارآموز در بخش سنتی کارگاه با چگونگی ساخت انواع جواهرات زینتی چه به صورت دستی و چه به صورت سنتی آشنا می شوید و با تمرین و تکرار فراوان، مهارت های ضروری را در ساخت جواهرات به دست خواهید آورد.
  2. مهمترین قسمت جهت کسب مهارت های لازم در بخش ریخته گری کارگاه جواهر سازی است که شما می توانید زیر نظر اساتید مجرب با انواع دستگاه های ریخته گری و قالب گیری فلزات آشنا شوید و کارکردن با هر کدام از آنها را جهت ساخت قالب انواع فلزات زینتی آموزش ببینید.

 

آموزش جواهر سازی

 

چرا آموزش جواهر سازی؟

 

همانطور که اشاره کردیم این رشته به دلیل بازار کار پر رونقی که دارد مورد توجه بسیاری از افراد خلاق و هنرمند قرار گرفته است.

برنامه ریزی برای دوره های چند ماهه یا شاید چند ساله همراه با تمرین های مداوم و پی در پی کمک می کنند تا مسیر دستیابی شما به موفقیت در زمینه تبدیل شدن به یک جواهر ساز با تجربه، راحت تر و آسان تر شود.

حالا مهمترین سوالاتی که باید به آن پاسخ دهیم این است که خلاقیت چقدر می تواند در پیشرفت کاری جواهر سازان در ساخت زیورآلات موثر باشد و چرا تنها افراد هنرمند و خلاق در زمینه شغل جواهر سازی می توانند به موفقیت برسند؟

جهت پاسخگویی به این سوال باید بگوییم خلاقیت و استعداد هنری، ویژگی های مهم در افرادی هستند که حرف اول را در بازار کار ساخت طلا و جواهر می زنند.

اگر می خواهید آینده کاری خود را در این شغل تضمین نمایید، باید در ابتدا هم هنرمند باشید و هم از خلاقیت های لازم جهت پیشرفت شغلی خود برخوردار باشید.

قبل از هر چیز جواهر ساز یک هنرمند است و شغل جواهر سازی یک رشته هنری است که با خلاقیت و روش های بدیع جهت ساخت جواهرات سر و کار دارد.

برای اینکه خلاقیت خود را شکوفا سازید و با روش ها و مهارت های جدید در ساخت جواهرات آشنا شوید، شرکت در دوره آموزشی موسسات که مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای هستند از مهمترین ضروریات است.

 

آموزش جواهر سازی

 

نگاهی به آینده شغلی جواهر سازی:

 

قبل از اینکه بخواهید در بازار کار جواهر سازی مشغول به فعالیت شوید، باید بدانید که علاوه بر کسب تجارب و مهارت های کافی در کلاس های آموزش جواهر سازی نیاز است که در دوره های طراحی جواهرات و فروشندگی طلا و جواهر موسسات شرکت کنید و با دانش های تئوری و عملی این رشته آشنا شوید.

اگر می خواهید به عنوان یک جواهر ساز موفق در این حرفه خوش بدرخشید، باید طی دوره های چند ماهه به عنوان یک طراح جواهرات، تمامی اطلاعات لازم را به دست آورید.

سپس با گذراندن دوره های فروشندگی طلا و جواهر می توانید به عنوان یک جواهر ساز موفق و با تجربه خود را آماده ورود به بازار کار رشته جواهر سازی نمایید.

اگر توصیه ما در این زمینه جدی بگیرید و با تلاش فراوان تمامی دانش عملی و تئوری را در این رشته هنری جذاب به دست آورید، آن وقت آینده کاری فوق العاده ای را در این حرفه برای خود تضمین خواهید کرد.

جهت شروع به کار جواهر سازی بهتر است که به مدت چند ماه در کارگاه و فروشگاه های طلا و جواهرات مشغول به فعالیت شوید و از تجربیات کارفرمایان خود در زمینه پیشرفت کسب و کار انفرادی خود استفاده نمایید.

بعد از به دست آوردن تجربیات لازم می توانید به صورت انفرادی، کسب و کار تخصصی خود را راه اندازی نمایید و یا حتی در منزل با در نظر گرفتن یک فضای مخصوص به شغل جواهر سازی مشغول شوید و از مشتریان ثابت جهت فروش محصولات خود برخوردار باشید.

اما اگر طلا ساز مبتدی هستید و میخواهید بلافاصله در بازار کار این رشته مشغول به فعالیت شوید، توصیه ما به شما این است که در ابتدا صبر کنید تا با تمامی مهارت های شغلی در یک طلا فروشی معتبر آشنا شوید و بعد جهت راه اندازی کسب و کار تخصصی خود اقدام نمایید.

در آکادمی ماتریکس ایران ، شما عزیزان می توانید همه ی دوره های مربوط به حوزه ی جواهر سازی و طراحی طلا و جواهرات را بگذرانید و در اخر مدرک معتبر دریافت نمایید .

دوره های آکادمی ما :

🧲 پکیج ویدیویی

🧲 دوره حضوری

🧲 دوره آنلاین

همچنین شما عزیزان می توانید با مراجعه با وبسایت آموزشگاه سالار پور ایمانی تمام این دوره ها را نیز دریافت نمایید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین می توانید مقاله های بعدی یا قبلی را مطالعه نمایید !

در صورت علاقه مندی به شرکت در جلسه استعداد سنجی رایگان فرم زیر را تکمیل کنید.